• Choose language
  • Notes
  • log in  or  Register

    Login

    You can log in an account here to save your
    settings in the Exhibitors and Products Database
    and as well as in the Supporting Programme.

    The login is not for the TicketShop and
    ExhibitorShop.

    To the TicketShop for visitors
    To the ExhibitorShop

    E-mail address
    Password

    Registration

    You can register an account here to save your
    settings in the Exhibitors and Products Database
    and as well as in the Supporting Programme.

    The registration is not for the TicketShop and ExhibitorShop.

    To the TicketShop for visitors
    To the ExhibitorShop

    Data input

    E-mail address*
    Password*
    Confirm password*
    I consent to the storage of my
    data in accordance with the
    terms of use.

Congress Planner

Plan your congress visits individually online – with the BIOFACH and VIVANESS
congress planner. This is very easy and needs no logging in. More information and useful tips on your personal congress planner are available here.

Here, the BIOFACH / VIVANESS congress programme  BIOFACH / VIVANESS congress programme   with the forums can be found.

Use the search mask below to find the congress presentations of interest.
 

Search for Presentations

The EU Organic Regulation Improving smallholders’ market position: tools and initiatives along the value chain Knowing the huge Chinese Organic Market - Import and Export Qualität begreifen und messen Naturkosmetikmarkt in der Schweiz: Aktuelles zu Entwicklungen, Strukturen, den Playern und Neuheiten The Future of Organic Control Fachkräfte fördern und binden – Dualer Studiengang Vertriebsmanagement BioFachhandel 2013: Sortimentstrends und Marktentwicklung Organic Integrity and quality management Zukunft Biomarkt: Gestaltungsfelder des Handels AMA-Biosiegel: neues Qualitätssicherungssystem in der Verarbeitung von Bio-Lebensmitteln Qualität bei Kosmetik-Ölen Vegan - Trend oder Perspektive? Organic 3.0 in the mainstream trap Bio-Schulverpflegung Die Zukunft der ökologischen Tierhaltung Does Fair Trade Certification Matter? Zertifizierte Naturkosmetik und Nachhaltigkeit - Realität und Anspruch Science Day BIOFACH World: Trends and news of organic markets in Brazil, China, India, Japan and the USA EU Commission Update: EU promotion policy Bio-Lebensmittelverarbeitung für die Zukunft: DBV Perspektivforum: Quo vadis Öko-Landbau? Groß, klein oder nachhaltig? Ökologischer Landbau in Russland und Perspektiven der Deutsch – Russischen Zusammenarbeit East-West-European Speed Networking by EkoConnect Selling Organic food in China - Get your certification in place Spurenbefunde von Pestiziden in Bio-Lebensmitteln - von der kleinen Spur zur großen Welle? Evaluation of the EU regulation on organic farming Is it really organic? Kreative Lösungen sichern die notwendigen Ressourcen Will the Chinese dragon fly the organic market? Bio im Wettbewerb der Wertschätzung The Danube strategy Natural Cosmetics: Facts-Figures-Markets The Global Organic Fair Alliance Das Grüne Sofa Alzheimer´s , Coconut Oil and ketogenic diet – Alzheimer, Kokosnussöl und ketogene Ernährung Öko und Fair regional und weltweit – eine Bewegung wächst Communication between Reality and Consumer Expectations How Biotrade contributes to susainability in green market Organic and Beyond Corporation - Chinese organic practise Organic 3.0: Bio in der Mitte der Gesellschaft verankern Bio Top-Level und Spitzenadressen für Bio Bio im Wettbewerb der Wertschätzung The World of Organic Agriculture Organic Risk Management Tool Technologische Eigenschaften von Sonnenblumen-Proteinen Welche Züchtungstechniken passen zum Öko-Landbau? Organic 3.0 – Attractive for Farmers, for Nature or for Consumers? Individualität als Stärke ausspielen, Profil zeigen Gemeinsam ackern - Partnerschaften zwischen Landwirten und Verbrauchern! Next generation of certification - risk based audit management Das Grüne Sofa Making integrity integral to organic and natural cosmetics Schutz und Erhalt der biologischen Vielfalt im Kosmetiksektor So punkten Sie beim Kunden! Das Grüne Sofa Regionalinitiativen aus Hersteller- und Erzeugersicht Zertifizierte Naturkosmetik nach dem BDIH Standard Current Perspectives on Climate Mitigation and Adaptation of Organic Farming Systems Sortimentsrichtlinie Kosmetik: Erfahrungen aus dem Ladenalltag SMART - Paradigmenwechsel in der Nachhaltigkeitsbewertung Mind the CAP: Policy opportunities and organic market development in Europe NATRUE Organisation: an interactive session presenting current challenges and achievements The next challenges for organic food processing Das Regionalfenster - eine Chance für den Biohandel? Das Grüne Sofa Strengthening of farmer groups for better market success Ist Bio drin wo Bio drauf steht? Wie funktioniert eigentlich das Bio-Kontrollverfahren? Biodiversity Conservation through Organic and Ethical Markets Organic in the Sustainable Seafood Market Ist Kundenbindung noch zeitgemäß? Is organic beekeeping conventional? GLOBALG.A.P. and Organic Instruments for Decreasing the Certification Burden for Farmers DAFA-Fachforum "Zukunft des Systems Ökolandbau" Naturkosmetik 3.0: Zeit für neue Bündnisse Im Web 2.0 zu Organic 3.0 Global Market Overview – Europe, North America, Japan, China Organic Seeds: A Way Forward Assessing sustainability in organic farming Kaufentscheidung Nachhaltigkeit EU Commission: Report on facts and figures on organic farming How to improve the impact for producers? Vom Naturkosteinzelhandel 2.0 zum Fachhandel 3.0: Organic Sector Development in Central and Eastern Europe Markenführung 3.0 Erfolgsfaktoren Packaging 3.0: Was ist neu, was sind die Trends, was bringt Umsatzerfolg? Sustainable sourcing of cosmetic ingredients EU Commission Update: Regulation Potato starch as sustainable alternative to various additives in meat, bakery Organic Professionals 3.0 Regulation Review: the second step Climate change and Animal Husbandry Ein Blick von außen auf die Perspektiven und Herausforderungen der Branche Meet the Best - Die besten Bio-Läden Deutschlands 2014 Zukunft der privaten Bio-Standards im Kontext Nachhaltigkeit Communicating Sustainability: Marketing of wild-collected Teas Rust, competition and increased prices: Organic Coffee endangered? Bio & Veggie Organic 3.0: Trend and Potential Study Case studies on improved data collection methods in selected countries Digitale PR als Chance für Naturkosmetikmarken Weiterbildung als Chance: Fachberater für Naturkost- und Reformwaren IHK Trends in Organic Regulation: Alzheimer´s , Coconut Oil and ketogenic diet Equivalence Arrangements: A Rocky Road Healthy Living: Will the global natural personal care market's previous strong growth continue? SOS2: Save our Soils and Seeds Fachhandel und Facebook – Wie Sie moderne Werbeinstrumente richtig einsetzen Sustainable Biogas Production on organic farms EU import regulation: First experience Sustainability Hotspot Analyses Das Grüne Sofa

BIOFACH at a Glance

BIOFACH, the World's leading Trade Fair for Organic Food, takes place in the Exhibition Centre Nuremberg from 11–14 February 2015. A must event for the organic sector all over the world and organic producers of organic food, natural cosmetics and many other organic products.
IFOAM klein

BOLW


FKM