This website uses cookies to make the offer more user-friendly and effective. Please agree to the use of cookies in order to be able to use all functions of the website.Further information

13 - 16 February 2019 // Nuremberg, Germany

This is what BIOFACH and VIVANESS 2018 had to offer.

Know-how & learning

BIOFACH Congress

Congress forums
 

2018 focal theme: "NEXT GENERATION"

What ideas does the next generation of the organic sector intend to use to develop the idea, production and market of organic food? BIOFACH’s international patron, IFOAM - Organics International, and national supporting organisation, the German Federation of the Organic Food Industry (BÖLW), are joining forces with the trade fair to highlight this area.

You can read a detailed description of the focus topic here. The topic will be covered comprehensively in contributions and discussions at the congress’s various forums.

All events

Wednesday 14 February
A Common Agricultural Policy for healthy farmers, healthy people, healthy planet
BIOFACH World: Trends and news of organic markets in ASEAN and India
Listungsentscheidungen. Die Qual der Wahl, Sensorik als wichtiges Hilfsmittel am Beispiel von...
Mitten ins Herz! Warum Verpackung für Bioprodukte immer wichtiger wird
Unternehmensnachfolge 2018: Vererben, verkaufen oder den Mitarbeitern überantworten?
Upgrading statt Bio-Second Hand
Food Fraud in Organics? Dimensions, Patterns and Actions from the sector
Förderung nachhaltiger Kaufentscheidungen. Eine lösungsorientierte Diskussionsrunde
How governments regulate and support PGS and where it is taking us?
Local markets versus export markets. Organic framing holds great potential for smallholders in...
Sind Populationen die neuen Ökosorten?
Socio-economic impacts of GMOs cultivations on the organic sector. Presentation of the study of...
Sortiments- und Markttrends des Bio-Fachhandels 2017
Blockchain and other innovative solutions for fighting food fraud in supply chains
Can organic agriculture feed the world? Results from a recent global study
Composite food of organic production
The German organic market: Facts, figures and analysis
Ende der Globalisierung, wie der Klimawandel unseren Teller erreicht?
Kontinuität, Authentizität, Innovation: Welchen Weg geht die next Generation?
The Silent Takeover, how corporate food silently takes over the organic market and its effect on...
Tiere für den Ökolandbau züchten: Was macht ein Bio-Tier aus?
Unsere Antwort auf Glyphosat. Diskussion und Vorstellung des Aktionsbündnisses Ackergifte? Nein...
Aktuelle Stunde - Vegan/Vegetarisch im Fachhandel, Perspektiven der Next Generation
Crosscutting Concepts for the Next Organic Generation
Der Fortschritt und die Bio-Lebensmittelqualität. Jetzt und in Zukunft
The World of Organic Agriculture
Innovation networks in the Central Eastern European region for increasing value chain development...
Mehr Bio für Deutschland: Was die Zukunftsstrategie ökologischer Landbau dazu beiträgt
Policy Day: Beyond the new organic regulation, organized by IFOAM EU in cooperation with BIOFACH
Beneficial organisms in biological pest control
The pesticide lie: Dismantling the myths about safe pesticides
Praktiziertes Category Management im Bio-Fachhandel am Beispiel eines selbstständigen...
The European market for Organic Food
Thursday 15 February
Bedeutung ist die Währung der Zukunft, warum sich das Marketing der Biobranche neu erfinden muss
Fachhandel und Produktinnovationen
First SUSPLUS Conference: Innovations in the Education for Sustainable Food Systems Why organic...
Global Organic Market Overview. Facts, trends and opportunities.
Latest developments regarding the EU Regulation on Organic Production and Labelling
Mit Gummistiefeln und Smartphone: Bloggen für Bio
Organic Farming and Climate Change. Potential for greater climate adaptation and mitigation for...
Solving phosphites issue in organic fruit and horticultural crops. Research outcomes and policy...
Wissensfortschritt im Kreislauf denken. Mit systemischer Forschung Bio stärken
Generation Y & Z: Starting up BIO. The organic market is determining how to reach the target group...
Increasing the use of organic seed in Europe
Nachhaltigkeit analysieren, bewerten und kommunizieren - Wie finde ich mich im Methoden-Dschungel...
New Rules of Play: How to Access the EU Organic Market
Ausgezeichente Forschungsansätze in der Bio-Lebensmittelwirtschaft, FoBiLe-Preisträger 2018
BIOFACH World: Trends and news of organic markets in Brazil and the USA
Breeding Technologies. Keeping the organic perspective in the Global Debate
Leadership in the next organic generation
M&A Appetite for Healthy Food: Trends, valuations, main drivers and learnings from recent M&A...
Öko von Beginn an: Züchtung und Fachhandel, eine Win Win Beziehung
What's New in Organic Scientific research
Bioläden im Wandel. Strategien und zukunftsfähige Konzepte für den inhabergeführten Fachhandel
The new EU-Organic regulation. What’s ahead for organic companies?
Differenzierungsfaktor Herzblut. Wie Bio vom Wertewandel profitieren kann
Empathic Food Tasting. A chance for organic products?
Export opportunities for organic products. how to succeed in fast changing markets
Global Organic Supply Chain Integrity. A Fishbowl Discussion
Ohne Kompost keine Zukunft! Schlüssel für Bodenfruchtbarkeit, Stoffkreisläufe und Nachhaltigkeit
Producing organic insects: prospects, standards and challenges
Unternehmensübergabe an die nächste Generation. Erfolgreiche Beispiele für den Generationswechsel
Vorstellung Utopia Studie zum nachhaltigen Konsum 2017: Das erwarten Konsumenten von Unternehmen,...
A BETTER FOOD WORLD - 8 important food trends towards 2028 relevant for the organic sector
Das Öko der Zukunft. Wie sich hochwertige Öko-Lebensmittel zukünftig vom Öko-Discount abheben können
David gegen Goliath – wie können sich die Pflanzenzüchter im Markt gegen die multinationalen...
Increasing transparency in the organic input sector: The FIBL input lists
Neues aus der Bio-Marktforschung: Wie Bio is(s)t Deutschland? Und wie ist die Wahrnehmung von...
Ökologisch. Mehr Ökolandbau in der Aus- und Weiterbildung für Landwirten, Gärtner und Winzer
Using organic action plans to enhance SME competitiveness and sustainability in European regions
Wie verkauft sich Bio? Fachhändler stellen Beispiele aus dem Ladenalltag vor.
DBV Perspektivforum. zukunftsweisende Technologien aus dem Ökolandbau zur nachhaltigen...
Dem Klimawandel begegnen, mit Öko-Landbau und Fairem Handel Konsum- und Produktionsmuster...
European research meets organic food processing at eye level
International trade agreement. Don’t gamble away the future on an agreement today
Meet the best. Die besten Bio-Läden Deutschlands 2018
Pesticides and contaminants in organic products
The future of the Organic Control System
True Cost Accounting. Theory of Change for a Game Changer
Wir bestellen das Arbeitsfeld von morgen. Ideen und Visionen der Nachwuchskräfte für die Biobranche
Bio vom Fach: Zeig Deine Idee! Der GLS Bank Pitch 2018 - Bio Idee trifft auf Investoren
Friday 16 February
Benefits of next generation technologies in organic food and farming. Insights from Internet of...
BIO gemeinsam neu denken. Der Strategiekreis der Bio-Unternehmer
Die Zukunft des Fachhandels entscheidet sich am POS
Jetzt seid ihr dran - Nachfolge in der Biobranche
Lebensmittel per Mausklick: Wie der Onlinehandel die Bio-Herstellerszene verändert
Rückenwind von UN-Nachhaltigkeits-Zielen (SDGs) und UN-Programmen: pro Bio, Fairen Handel und...
Science Day 2018 at BIOFACH
Using Business as a Force for Good. How the B Corp Movement goes beyond organic towards a more...
Get inspired – Organic Laureates
More Eaters, Fewer Farmers. Big Problem
Mut zu neuen Partnerschaften von Erzeugern, Verbrauchern und Händlern im Bio-Fachhandel
Regenerative Agriculture - a new paradigm for the industry and beyond
Weiterentwicklung der Bio-Kontrolle in Deutschland
Wirbt Bio anders? Gute Werbung für Biolebensmittel im Fokus
Die neue Generation der Bioläden und Reformhäuser. Was ist wichtg für die Zukunft?
E-certification, TRACES NT. Experiences and developments on the electronic certificate of...
Fleisch UND kein Fleisch. Ob omnivor, vegetarisch, vegan. Nachhaltigkeit erfordert Kooperation!
Nachfolge gestalten, Inspiration ToGo. Organisatorische und personale Themen der...
Pesticide monitoring in organic products: Facts and Figures from control bodies from various EU...
Talente finden und binden
100 percent Organic in 2050: How can that happen?
Bio-Geflügelmarkt in Deutschland. Fakten, Trends, Kaufhemmnisse und Potenziale
Communicating for sustainable food choices
Herausforderung Wasser. Welche Wege geht der Ökolandbau um die nachhaltige Nutzung von Wasser...
Neu inspiriert. Frische Erfolgskonzepte von jungen Unternehmen
Neue Gentechniken vs. Gentechnikfreier Wachstumsmarkt. Wie passen Nachfrage und Förderung zusammen?
Framing: Sprechen wir Bio?
Herausforderung Biodiversität: Zusammenspiel zwischen Naturschutz öffentlicher Hand und...
Landwirt berät Landwirt. Erfahrungen aus Gruppenberatungen zu nachhaltiger Betriebsentwicklung mit...
Facebook-Marketing im Bioladen. Das richtige Werkzeug für Akquise und Kundenbindung?
Zwischen Schutz und Verschwendung. Kreative Verpackungsalternativen aus dem Fachhandel
Qualitativ hochwertige Produktstammdaten stärken unsere Branche
Saturday 17 February
Handel ist Wandel: Herausforderung annehmen und Krise strategisch nutzen
Neue Kunden für den Fachhandel begeistern
Orientierung im Bildungsdschungel. Zielgerichtete Angebote für den Naturkosteinzelhandel
top

The selected entry has been placed in your favourites!

If you register you can save your favourites permanently and access all entries even when underway – via laptop or tablet.

You can register an account here to save your settings in the Exhibitors and Products Database and as well as in the Supporting Programme.The registration is not for the TicketShop and ExhibitorShop.

Register now

Your advantages at a glance:

  • Advantage Save your favourites permanently. Use the instant access to exhibitors or products saved – mobile too, anytime and anywhere – incl. memo function.
  • Advantage The optional newsletter gives you regular up-to-date information about new exhibitors and products – matched to your interests.
  • Advantage Call up your favourites mobile too! Simply log in and access them at anytime.