This website uses cookies to make the content more user-friendly and effective. By using this website, you agree to the use of cookies. You can find additonal information about the use of cookies and the possibility of objecting to the use of cookies here.

12 - 15 February 2020 // Nuremberg, Germany

This is what BIOFACH and VIVANESS 2019 had to offer.

Know-how & learning

BIOFACH Congress

Congress forums
 

2019 focal theme: "The organic system: healty in a holistic approach"

The BIOFACH Congress 2019 will focus on the relationship between agriculture, processing, nutrition and health. The aim is to show where organic stands, what potential bio offers for public health, which development tasks lie ahead of the entire food industry and especially of organic food, and to highlight the contribution of organic to more sustainable diets.

All events

Wednesday 13 February
(Gesünder durch Bio? Diskussion aktueller Studien), krankheitsbedingte Absage!
BIOFACH World: Trends and news of organic markets in China, India and South East Asia
Organic diets for a green planet
Organic policy and sector development in Central Eastern Europe, Ministerial overviews
Ackergifte? In der Luft! Aktuelle Studienergebnisse und Diskussion, wie ist Bio noch möglich?
How is fraud (not) addressed nowadays?
Sortiments- und Markttrends des Bio-Fachhandels 2018
Alternative Finanzierungen: Verbraucher einbinden, Mehrwert für Marketing und Kundenbindung
Bio Produkte verlangen nachhaltige Verpackungen. Der Karton macht es, aktuelle Studien, Analysen...
The German organic market: Facts, figures from 2018 and analysis
Embedding diversity in food value chain: Strategies to valorize agrobiodiversity
Erfolgreiche Förderung der Biodiversität durch Naturschutzberatungen, ein Aufgabenfeld der Bioland...
Gesellschaftliche Leistungen des ökologischen Landbaus, politische Implikationen und...
GMOs, how to avoid contaminations? Practical solutions for food and feed processors and farmers
krankheitsbedingte Absage! (Was Bio-Käufer bewegt, Kundenbindung nachhaltig und zukunftssichernd...
Wahre Kosten: Marktverzerrungen zu Ungunsten des Ökolandbaus, Diskussion mit Politik, Wissenschaft...
Aktuelle Stunde
The World of Organic Agriculture, Statistics and Emerging Trends 2019
Innovation Jackfruit: Was ist dran am Hype?
Is quality a coincidence? A think tank about organic food and well-being
Neue Consumer Insights für nachhaltiges Marketing und grüne Markenführung
Ökodesign und Recyclingfähigkeit. Möglichkeiten und Grenzen für die Verpackung durch das neue...
Policy Day: A new CAP for healthy farms, people and a healthy planet, organized by IFOAM EU in...
The Silent Take Over: Consolidated Organics Part 2
Wie zwischen Landwirtschaft und Gesellschaft über das Essen eine neue Beziehung entsteht
Control over quality and safety of organic products from Ukraine and other CIS countries
The European Market for Organic Food, 2018 Data.
Die Wildnis im Bio Produkt: Ein Überblick über den Handel mit Wildpflanzenrohstoffen
Die Zukunft des Wassers im Bio Fachhandel
Falsche Versprechungen der Gentechnik entlarven. Gemeinwohlorientierter Fortschritt statt...
foodporn 2050. Ein Speeddating zur Zukunft unserer Ernährung
Lost in Label, so entscheiden Verbraucher. Und wie es gelingt komplexe Infos auf dem Packaging zu...
Seed treatment and secure packaging, basic measures to prevent losses when growing and storing...
Thursday 14 February
CleanSmoke Räucherverfahren: Räuchern ohne Asche, Teer, PAKs entspricht Verbrauchererwartungen an...
Die Stärken des Fachhandels – der Fokus MENSCH als Chance zur Profilierung in Verbindung mit neuen...
Direktvermarktung in der Bio-Landwirtschaft, aktueller Stand, Chancen und Erfolgsbeispiele
ERP-System ins Kleinunternehmen: Bin ich fit, was muss ich tun?
Global Organic Market Overview
GLS Bank Pitch, Die jungen Wilden der nächsten Generation Bio treten gegen einander an. Wer hat die...
Nachhaltigkeit analysieren, bewerten und kommunizieren. Wie finde ich mich im Methoden-Dschungel...
Opportunities and challenges for specialized organic retailers in a rapidly evolving market
Update on the new organic regulation: What changes for farms and companies?
Wie sieht unsere Ernährung in einer postfossilen Gesellschaft im Jahr 2050 aus?
Die Zukunft der Ernährung und die Rolle des Wassers
Next generation technologies in organic food and farming. New developments in the Internet of Food...
Ökologische Lenkungswirkung des Verpackungsgesetzes: Was bedeutet Recyclingfähigkeit von...
Organic processing in Europe, quo vadis?
Stabil durch turbulente Zeiten: Wie können die inhabergeführten Bioläden und Biomärkte wirtschaftlic
The potato covenant: a successful model for transition of the organic potato market into a more...
What's driving the European organic market, a consumer perspective?
Ausgezeichnete Forschungsansätze in der Bio-Lebensmittelwirtschaft, FoBiLe-Preisträger 2019
BIOFACH World: Trends and news of organic markets in Brazil and the USA
The organic sector of the future: Is there a need to (re)adjust? How are consumer behaviours and...
Im Ganzen gesund: Wie Bio zu gesunder Umwelt, gesunden Höfen und gesunden Menschen beitragen kann
Regulatory Aspects of the Organic International Trade
Seed in the new organic regulation
Blockchain, remote sensing and non-analytical tools for enhancing integrity in supply chains
Der Konsument im Mittelpunkt: die Zukunft des Onlinehandels
Digitalisierung im Fachhandel
Entwicklungen im Schwerpunkt: Die österreichische BIO-Getreidehandelsbranche und BIO in Südosteuropa
Glaubwürdigkeitsverlust: Keine ökologische Tierhaltung und Tierzucht ohne die konventionelle...
Akustische Früherkennung im Getreidelager durch das Beetle Sound Tube System
Alles Lebendige bildet eine Atmosphäre um sich her: Gesellschaftliches Engagement für Boden und...
Der Biomarkt im Wandel: Sind Bioläden ein Auslaufmodell? Fakten und Erfahrungen aus FR, IT, BE und...
Mehr Bio für Deutschland: Zukunftsstrategie ökologischer Landbau, wo stehen wir?
Microplastic in the soil, (not at all) an issue for the organic sector
Plastic Planet? Wie steht es um Verpackung und Recyclingfähigkeit im Biomarkt?
Schluss mit Lebensmittelverschwendung, wie eine veränderte Kennzeichnung Foodwaste den Kampf ansagt.
DBV Perspective Forum: Different European perspectives on sustainable organic farming? A search for...
Herausforderungen und Zukunft des unverpackt-Konzeptes: Einzel- und Großhandel tauschen sich aus.
How to develop the brand's core and values: What makes organic brands strong?
Towards true sustainability of palm oil, how can organic certification help enhance environmental...
Welchen Mehrwert bieten Bio und Vegan?
Werteorientierte Unternehmensführung von Bio-Pionieren im Nachfolgeprozess, Studienergebnisse und...
All costs included?
And the winner is! Die besten Bio-Läden Deutschlands 2019 werden gekürt.
Bio in den Hofläden, bei Bäckern, Metzgern, auf Wochenmärkten und Online: Zahlen, Daten, Fakten,...
(Cancelled!) Pesticides and contaminants in organic products
Politik für Bio: EU-Agrarpolitik, Tierwohllabel, Zukunftsstrategie, wohin geht die Reise?
Willkommen im Haifischbecken! Digitales Marketing 2019 - Bio trifft konventionell
Zukunftsweisend: Regionale Phosphordünger für den Ökolandbau aus kommunalen Abwässern
Friday 15 February
Challenges and risks for the organic sector considering control rules of the upcoming new EU...
Eine neue Sicht auf Wasser und seine Qualität
Natural inputs in organic farming, availability and perspectives
Organics 4 Development
Regional CO2 compensation as a new win-win approach
Science Day organized by TP Organics
Sorgenkind Datenqualität: Warum Hersteller sich kümmern sollten.
Wieviel Bio muss es sein? Zielgruppenadäquate Werbung in der Bio Vermarktung
Impact, measuring organic performance
Beziehungsstatus zwischen Bloggern und Bio-Marken - ist es kompliziert?
Die Foodfriends laden gründungswilligen Personen zum Spontanpitch
Erfolgreich im Netzwerk: Mit Facebook und Instagram Kunden gewinnen
Gute Bohne, böse Bohne: Auf der Suche nach dem passenden pflanzlichen Eiweiß
The Organic Regulation (EU) 2018/848. A New Kind of Responsibilities for Organic Farmers
Update on the Regenerative Organic Certification launching in 2019 with Rodale Institute.
Agroecology: World's Best Policies for an Organic Future
Bio ist gesünder, für wen oder was? Umfassende Nachhaltigkeits-Kommunikation über Bio und Fair:...
Crisis Communication in Times of Food Scandals
Kundenorientierung in Zeiten ethischen Konsums, wie sieht die zukünftige Customer Journey aus
Mit dem eigenen Smartphone Fotos und Videoinhalte für Social Media und Co produzieren.
Mit Netz und doppeltem Boden: Wildfisch im Naturkostfachhandel
What does the ruling of the European Court of Justice on GMOs mean for CRISPR-Cas9 and the organic...
Bio im selbstständigen Einzelhandel: Edeka- und Rewe-Händler berichten von den Chancen und...
Internal Control Systems, relevance, status and future perspectives
Nach der Dürre: Wie Landwirtschaft klimafest wird und was Bio beiträgt
New protein sources to enhance sustainability in organic agriculture and develop new organic...
Weshalb ist die Bio Züchtung so wichtig für den Bio Landbau?
Biovegan isst Gesund. Warum bio und vegan zusammen eine gute Figur machen
Congress Digest: The organic system: healthy in a holistic approach
Growing Organic Trust
Verpackungsflut, die Biobranche für gemeinsame Lösungen! Einzelhandel, Hersteller und Großhandel...
Kunden und Konzepte: Wie können sich Bio Fachgeschäfte im Wettbewerb gegenüber LEH und Diskountern...
top

The selected entry has been placed in your favourites!

If you register you can save your favourites permanently and access all entries even when underway – via laptop or tablet.

You can register an account here to save your settings in the Exhibitors and Products Database and as well as in the Supporting Programme.The registration is not for the TicketShop and ExhibitorShop.

Register now

Your advantages at a glance:

  • Advantage Save your favourites permanently. Use the instant access – mobile too, anytime and anywhere – incl. memo function.
  • Advantage The optional newsletter gives you regular up-to-date information about new exhibitors and products – matched to your interests.
  • Advantage Call up your favourites mobile too! Simply log in and access them at anytime.