On our website, we would like to use the services of third-party providers who help us improve our promotional offerings (marketing), evaluate the use of our website (performance) and adapt the website to your preferences (functionality). We need your consent for the use of these services; you can always revoke this consent. You can find information about the services and the chance to reject them under “User-defined.” You can find additional information in our Data Protection Policy.

New: 17 - 19 February 2021 // eSPECIAL

This is what BIOFACH and VIVANESS 2020 had to offer.

Know-how & learning

BIOFACH Congress

Congress forums
 

Main congress theme for BIOFACH 2020: "Organic delivers!"

  • Organic agriculture, foodstuff production and trade: Globally committed to the common good!

  • Organic answers key future questions right now

The international patron, IFOAM - Organics International as well as the national supporting organization, BÖLW BÖLW (Bund Ökologische Lebensmittelwirtschaft), together with BIOFACH are jointly shaping the main congress theme.

Read the main congress theme press release "Organic delivers!” here.

All events

Wednesday 12 February
Bio-Profil des SEH: Chancen durch Engagement in den Edeka/Rewe-Märkten und durch eine...
Ein Europa ohne synthetische Pestizide als gemeinsame Bewegung!
A life without packaging, reality or utopia? Expert discussion of possible scenarios
How much natural inputs does the organic sector need?
Organic & Wild: a topic under the radar. Why should we care and what are the solutions?
Organic policy and the new CAP, plans and strategies in the CEE countries
The role of organic and taxation in the upcoming European strategy on sustainable food
Trends and news of organic markets in China, India and South East Asia.
Biodiversity in Standards and Labels for the Food Sector, DELIVERING ON BIODIVERSITY
Organic delivers: The potential of organic agriculture and agroecology for climate change adaptation
Sortimentstrends und Marktentwicklungen Bio-Fachhandel 2019
The digitalization of the organic food chain: friend or foe?
Bio-Milch Ja! Bio-Süßigkeiten Nein? Eine Analyse von Einkaufsdaten abseits der Bio-Klassiker
Carbon Credits in Organic Agriculture
The German organic market: Analysis of facts and 2019 market data
Ethical Labels & Sustainability Schemes: Update & Outlook
Policies driving Organic and Sustainability
Sustainable Development Goals and the link to organic. How organic is part of the solution?
Unverpackt einkaufen im SEH: Erste Erfahrungen und Herausforderungen, anschließend Rundgang durch...
Biocontrol technologies and strategies to control invasive alien pests in organic agroecosystems
The European Market for Organic Food
Im Bann der Zeichen: Durchsetzungskraft für Bio-Marken durch anziehende semiotische Codes, auch im...
Kuhgebundene Kälberaufzucht: Milch und Fleisch aus besonders tierfreundlicher Haltung
Nicht Bio ist zu teuer, konventionell ist zu billig! Vorstellung von zwei neuen True Cost...
Status Quo 1 Jahr VerpackG, hat die ökologische Lenkungswirkung Erfolg? Anreize, Umsetzungsbeispiele
Transformiert Euch! Ein Plädoyer für neue Organisationsperspektiven in der Biobranche.
Zu viel oder zu wenig Bio Milch: Quo vadis?
Policy Day: the new EU Organic Regulation
Bio-Familienunternehmen 2.0: Werte-Verwandtschaft statt genetischer Verwandtschaft? Nachfolge,...
The World of Organic Agriculture
Healthy and Sustainable Diets: What is the contribution of the organic sector?
Unverpackte Wasch- und Reinigungsmittel im Handel: Wie kann das gehen? Unternehmen tauschen sich aus
Zwischenbilanz der Zukunftsstrategie ökologischer Landbau
International Conference: Model organic region - engine in rural areas
Thursday 13 February
Challenges for Organic sector in light of the trade rules with third countries of the upcoming new...
Für mehr Artenvielfalt, gegen Pestizide: Wie Volksabstimmungen in Deutschland und der Schweiz die...
Global Organic Market Overview, 2019 data
Öko statt Ego: So stärken wir gemeinsam den ökologischen Fachhandel, Werkstattbericht und Ausblick...
Start up geht auch anders! Risikokapital für junge Unternehmen in der Biobranche
Vom Wettbewerb zur Kooperation: Wirtschaften in einer Wertschätzungskette
Why phosphonic acid residues in organic wine? The Italian BIOFOSF-WINE project
Wie anfällig ist die Bio-Branche? Mehr Durchblick beim Klimawandel, Anpassungsstrategien für...
Will the new Common Agriculture Policy (CAP) benefit organic producers?
Zweinutzungshuhn oder Früherkennung im Ei? Welchen Weg wollen wir?
Bio fördert! Bio-Wertschöpfungsketten sind es wert. Best-practise Beispiele und Ideen zur Umsetzung
Bio-Produkte light, braucht Bio eine Reduktionsstrategie
Boosting the organic sector by integrating breeding into value chain partnerships
New Organic Regulation: What will apply to farmers and producers starting in 2021?
Strategisches Controlling in Bioladen: So behält man die Zahlen im Blick!
UN-Ziele für nachhaltige Entwicklung: Bio, weniger Fleisch, Fairer Handel! Argumente für Praxis &...
Zukunft der ökologischen Landwirtschaft
Bio Wirkt: Öko ist gleich regenerativ? Impulse zur Förderung der Bodenfruchtbarkeit in der...
Forschungspreis Bio-Lebensmittelwirtschaft (FoBiLe): Präsentation der besten Bachelor,und...
Oekobonus: Kundenbindung und Kundenfindung für die Biobranche
Organic Delivers! What and How Do We Communicate Across Media Channels?
Sustainable packaging: how market actors put scientific findings into practice?
Trends and news of the organic market in the US
Organic delivers! Especially with water!
Entrepreneurs For Future, welchen Stellenwert hat Corporate Political Responsibility (CPR) für die...
Fraud, gaps and loopholes: private and public counteractions and enforcement to complement...
Händler-Erzeuger-Verarbeiter-Kooperationen: regional und mit den Verbrauchern!
Studie: Nachhaltiges Leben 2020, Marken und Medien in der Pflicht
Trends and news of the organic market in Brazil
Vom Premiumsegment zum Mainstream: Wie viel Bio verträgt der Markt?
Bio gleich ungespritzt? Wie Bio-Bauern ihre Pflanzen gesund erhalten und wie man es kommuniziert
Careful, Gentle, Minimal: What are the principles of organic processing?
Organic seed and organic heterogeneous material in the new EU Organic Regulation
Unverpackte Bio-Produkte im Fachhandel in Frankreich und Deutschland: Status Quo, Herausforderungen...
Wie wirkt Bio? Erkenntnisse aus 6 Jahren Nachhaltigkeits-Analysen mit dem SMART-Farm Tool
Wild caught fish, what is a good option for the organic food market?
Bio gewinnt! Bedeutung von Nachhaltigkeitsawards
BIO mit Verbandszeichen im LEH: Erfahrungen und Herausforderungen
DBV Perspektivforum: Marktorientierte Umstellung auf Ökolandbau
Genome editing and the health concept in organic farming, co-existence or conflict?
Group Certification: New Organic Regulation 2021, regulatory changes for the certification of...
Kontaminationen im Bienenvolk: Was macht das mit Tier und Mensch?
Microplastics: Status of the problem, relevance to the environment, agriculture and food
Organic fish: a species close to extinction!
Agroecology and organic agriculture in German development cooperation: potentials and challenges
CB Round Table: The Organic Law of Ukraine and its Requirements for Organic Control Bodies
FairPachten: öffentliches und kirchliches Land in Bio-Hand
Rabbit, bumblebee, buttercup: How biodiversity is strengthened from the field to the store shelf
Meet the Best: Die besten Bio-Läden Deutschlands 2020
Natürlichkeit ja, aber bitte in Maßen! Unvollkommene Lebensmittel im Bio-Handel.
EU and USDA changes in the regulation for trade and processing: how will it affect import-export?
Harmonisation of organic consumer data
Organic trends in China and South East Asia market: In which direction does the market develop?
Friday 14 February
Challenge for organic growth: harmonisation of residue handling in EU
Die Mutter des Grundeinkommens: Bodenfruchtbarkeitsentwicklung durch Freiräume für Bauern
Fantastic Flexitarians. About the powerful potential of a rising and striking community.
Kräfte bündeln für mehr Reichweite: Gemeinsames Social-Media-Marketing für den Naturkostfachhandel
Human rights in the international supply chains: What companies will face
Quo vadis biological control? A closer look at biostimulants, antagonists, strengtheners and...
SCIENCE DAY: Horizon Europe - innovation opportunities for organic companies
The future of organic agriculture in Africa: Opportunities and challenges
Was Produkte begehrenswert macht: Mit Forschung vom Bauchgefühl zur datengestützten Marktbearbeitung
ErnährungForFuture: Fastfood oder Roh Vegan? Wie wird unser Essen zukunftsfähig?
How much bioenergy can be produced in organic agriculture?
Mehr heimische Hülsenfrüchte auch in Bio-Lebensmitteln.
Next Generation Vleisch
U.S. regulatory update: What’s new for companies exporting to North America
What's behind your eco? What's your personal story? (BIOFACH/VIVANESS-Congress)
Organic soon with genetic engineering?
The citrus industry under attack, no more organic citrus?
Use of bioplastic in the organic industry
Verbands-Bio im konventionellen Einzelhandel: Eine Standortbestimmung
Zukunft der Direktvermarktung von Bio-Produkten: Daten, Fakten, Trends, innovative Strategien und...
Zukunft des Naturkosthandels: Antrieb und Vision der Next Generation
Braucht es nach der Bepreisung von CO2 auch einen Preis auf Spritz- und Düngemittel?
Die Biobranche und die Bio-Züchtung. Von der Züchtung bis zum Endprodukt. Erfolgsgeschichte oder...
Harmonised criteria for cleaning and disinfection: an evaluation framework for products used in...
Läden mit Wohlfühlatmosphäre: Gute Beispiele und Konzepte
The Organic Regulation (EU) 2018/848 A New Kind of Responsibilities for Organic Farmers
Was kommt nach dem Handel? Innovative Ansätze für eine andere Versorgungsstruktur.
10 years of experience with the introduction of the Organic Cuisine Label in Denmark: public...
Congress Digest: Organic delivers!
Social-Media im Bioladen: Zeitgemäße Kundenansprache über Facebook und Instagram
Erfolgreich mit motivierten Mitarbeitern, die wirklich für Bio brennen
Informationsoffensive Mehr Bio in Städten und Kommunen
Naturkosmetik in Bio-Fachgeschäften: Must have, Umsatzträger oder Auslaufmodell?
Neue Gentechnik: Wie sag ich es meinen Kunden?
top

The selected entry has been placed in your favourites!

If you register you can save your favourites permanently and access all entries even when underway – via laptop or tablet.

You can register an account here to save your settings in the Exhibitors and Products Database and as well as in the Supporting Programme.The registration is not for the TicketShop and ExhibitorShop.

Register now

Your advantages at a glance:

  • Advantage Save your favourites permanently. Use the instant access – mobile too, anytime and anywhere – incl. memo function.
  • Advantage The optional newsletter gives you regular up-to-date information about new exhibitors and products – matched to your interests.
  • Advantage Call up your favourites mobile too! Simply log in and access them at anytime.